نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش عفونت چشم دلیل دوری زارع تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و نساجی در لیگ برتر فوتبال | جنگ برای قهرمانی و بقا اقدام عجیب پرسپولیس برای تمدید قرارداد با بازیکنان برنامه‌های توخل برای بازی با رئال مادرید شرط ماندن اوسمار در پرسپولیس مشخص شد تورس در لیست نکونام تیلور و همسرش به تهران می‌آیند کامنت ویژه اوسمار برای شهاب زاهدی + عکس آتیلا حجازی، سرپرست جدید استقلال کیست؟
سرخط خبرها

کاپیتان مشهدی در تیم ملی والیبال نوجوانان| جوان در اندیشه جام

  • کد خبر: ۷۸۵۷۳
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کاپیتان مشهدی در تیم ملی والیبال نوجوانان| جوان در اندیشه جام
کاپیتان مشهدی تیم‌ملی نوجوانان والیبال ایران این‌روز‌ها همه‌کاره تیمش در جام‌جهانی است و امیدوار است بتواند با این تیم به موفقیتی بزرگ دست یابد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ دریافتی مطمئن در منطقه ۶ زمین و پس از آن آبشار مرگ‌بار از روی نقطه پایپ به زمین حریف! این کار پرتکرار این‌روز‌های ستاره مشهدی تیم‌ملی والیبال ایران در رقابت‌های جام‌جهانی نوجوانان است؛ ستاره‌ای که از قضا هم‌زمان با کاپیتانی میلاد عبادی‌پور، بازیکن دریافت‌کننده قدرتی تیم‌ملی بزرگ‌سالان، در تیم نوجوانان با همین مسئولیت پست کاپیتانی را از پاسور تیم گرفته است.

 

کاپیتان تیم‌ملی نوجوانان والیبال ایران این روز‌ها درگیر مسابقات جام‌جهانی است؛ رقابت‌هایی که به‌میزبانی تهران برگزار می‌شود و ۲۰ تیم در ۴ گروه پنج‌تیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند. تیم‌ملی والیبال نوجوانان ایران هم در گروه نخست این پیکار‌ها با نیجریه، لهستان، گوآتمالا و هند هم‌گروه است. تیمی پرافتخار در رقابت‌های جام جهانی والیبال نوجوانان که همواره جزو مدعیان بوده و در آخرین دوره تا آستانه رفتن روی سکو پیش رفت، اما دست آخر به مقام پنجمی رسید. «یونس جوان» تنها مشهدی و کاپیتان تیم‌ملی والیبال نوجوانان ایران در این پیکارهاست که با شهرآراورزشی از خودش و وضعیت حاکم بر این دوره از مسابقات می‌گوید.

تولد یک ستاره

یونس جوان متولد مشهد است. او درباره خانواده اش می‌گوید: خانواده والیبالی یا ورزشی ندارم، اما از همان دوران کودکی خیلی به ورزش قهرمانی علاقه‌مند بودم. وی می‌افزاید: پدر و مادرم هم همیشه حمایتم می‌کردند و درست است ورزشی نبودند، اما همراهی ام می‌کردند. کاپیتان تیم ملی والیبال نوجوانان ایران تصریح کرد: از کودکی آرزو داشتم یک روز در تیم ملی والیبال ایران بازی کنم و خدا را شاکرم که حالا در نوجوانی به این خواسته ام رسیدم و امیدوارم بتوانم در آینده در تیم ملی بزرگ سالان هم بازی کنم و بدرخشم.

پنج سالگی ابتدای یک مسیر طولانی

بازیکن نوجوان تیم ملی والیبال ایران می‌گوید ۵ سال است که والیبال را جدی دنبال می‌کند: اولین مربی من آقای بزرگی بود که به من والیبال یاد داد. بعد که کمی سطحم بهتر شد، با حامد صمدی کار کردم. وی می‌افراید: اولین تیمی که در آن بازی کردم، باشگاه اشتادسازه مشهد بود و از همین تیم هم بعد از برگزاری مسابقات لیگ دسته یک به تیم ملی نوجوانان راه یافتم و خوش حالم که حالا در جام جهانی هستم.

جام جهانی با هزار آرزو

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ۱۶ دوره قبلی برگزاری مسابقات جهانی همواره جزو تیم‌های گردن کلفت بوده است. ایران در ۱۶ دوره قبلی ۲ بار قهرمان شده است و ۲ نایب قهرمانی، ۲ مقام سومی و ۲ مقام چهارمی را در کارنامه دارد؛ عملکردی که از سطح خوب والیبال ایران در رده‌های سنی نشان دارد. نسل طلایی والیبال ایران متشکل از بازیکنانی مانند سعید معروف و محمد موسوی هم زمانی با تیم ملی نوجوانان ایران قهرمان جهان شدند؛ درست شبیه رؤیایی که شاید ستاره هایی، چون یونس جوان در رقابت‌های درحال برگزاری در سر می‌پرورانند.

دورخیز برای قهرمانی

یونس جوان درباره شرایط و کیفیت جام جهانی درحال برگزاری می‌گوید: همه تیم‌ها پرقدرت به جام جهانی آمده اند و برای قهرمانی تلاش می‌کنند. امیدوارم بتوانیم این اتفاق مهم را رقم بزنیم و دل مردم ایران را شاد کنیم. شرایط تیم خوب است و همه بچه‌ها همدل هستند. امیدواریم این اتفاق بیفتد و از میزبانی استفاده کنیم و قهرمان شویم. وی درباره شانس روی سکورفتن ایران تصریح می‌کند: قطعا نمی‌توان گفت شانس روی سکورفتن داریم. تلاشمان را می‌کنیم، اما همه تیم‌ها برای روی سکورفتن آمده اند. همه برای ورزش قهرمانی آمده اند و همه تیم‌ها هم آرزوی روی سکورفتن دارند. ما هم همین طور؛ تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این اتفاق بیفتد.

خراسان و تک نماینده اش

تیم والیبال اشتاد سازه خراسان و فولاد نیشابور فصل گذشته در لیگ دسته یک حضور داشتند؛ ۲ تیمی که یکی پر از ستاره غیربومی و دیگری پر از جوانان بومی بود. خروجی لیگ دسته یک با حضور ۲ نماینده خراسان در آن صعود به لیگ برتر نبود، اما دست کم چند جوان خوب را به تیم ملی نوجوانان و جوانان معرفی کرد. یونس جوان یکی از همین نوجوانان است که درنهایت در فهرست نهایی تیم ملی باقی ماند و حالا کاپیتان تیم ملی در جام جهانی است. اما اینکه چرا خراسان باید فقط یک نماینده در تیم ملی داشته باشد، سؤالی است که جوان این چنین به آن پاسخ می‌دهد: خراسان قطعا ظرفیت خوبی در ورزش دارد. من خیلی امیدوارم که در سال‌های آینده همشهری هایم در رده‌های مختلف سنی ملی حضور داشته باشند.

آینده پیش روی «جوان»

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران تا ۱۱ شهریور درگیر مسابقات جام جهانی تهران است و بعد از آن قطعا پیشنهاد‌های زیادی پیش روی ستاره جوان مشهدی این تیم برای بازی در فصل بعد سوپرلیگ ایران مطرح خواهد شد. یونس جوان دراین باره می‌گوید: فعلا که درگیر مسابقات جهانی هستم، اما همین حالا چند پیشنهاد از چند تیم سوپرلیگی دارم و باعث افتخارم است که در این سن در لیگ برتر بازی کنم. وی می‌افراید: هدف دومم هم حضور در رده‌های بالاتر و پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگ سالان است که امیدوارم به آن برسم. کاپیتان مشهدی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در پایان یادآور می‌شود: ۸ ماه است که از خانواده دورم و تمرین می‌کنم و باید از این بابت ممنون خانواده ام باشم که همیشه در سختی‌ها کنارم هستند. می‌خواهم برای آن‌ها و مردم ایران افتخارآفرینی کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->